• O co gramy?

    Idea Plebiscytu

  • Kapituła

    Skład

  • Finałowa Gala

  • Zachwyty

    Zamierzamy bezinteresownie pokazywać to, co nas zachwyca, inspiruje i co lubimy; promować będziemy osoby, produkty, inicjatywy.

  • Kobieca solidarność

    Na przekór stereotypom będziemy dopieszczać kobiece inicjatywy, pisząc o kobiecych pomysłach przedsięwzięciach czy kobiecych firmach - aby się wzajemnie wspierać.

Nasi partnerzy
Nasz Facebook

Kobiece oblicze w biznesie

W Plebiscycie „Kobiece Twarze – Women’s Faces” przyjmowałyśmy zgłoszenia w pięciu różnych kategoriach. W każdej kategorii napłynęło bardzow iele zgłoszeń, niestety nie wszystkie spełniały warunki udziału w plebiscycie. Dwie z kategorii: Profesjonalistki i Osobowość okazały się być tymi, do których napłynęło najwięcej zgłoszeń. Uczestniczki biorące udział w plebiscycie we wspomnianych kategoriach zaprezentujemy w osobnym artykule.

Pozostałe trzy kategorie: Debiutantki, Firma przyjazna kobiecie i Produkt/usługa dla kobiet łączy przede wszystkim typ działań, który bezpośrednio powiązany jest z biznesem. I tym uczestnikom chcemy tu poświęcić miejsce.

Paulina Bagińska od 2014 roku jest właścicielką Domu Klahra Kawiarni Artystycznej. Skąd pomysł na kawiarnię? – Od początku mojej ścieżki zawodowej związana byłam z działalnością kulturalną i artystyczną, pracowałam (i nadal pracuję) jako instruktor teatralny, związana jestem z kilkoma grupami teatralnymi, piszę scenariusze, prowadziłam i uczestniczyłam w wielu przedsięwzięciach społecznych i kulturalnych. Wraz z narzeczonym zauważyliśmy, że w naszej okolicy brakuje miejsca, które byłoby przestrzenią dla niezależnej twórczości, do prezentowania i odbioru sztuki – wyjaśnia Paulina Bagińska. Tak powstało miejsce wyjątkowe, naszym zdaniem nie tylko w skali Lądka-Zdroju, gdzie funkcjonuje kawiarnia.

Debiut Barbary Tarczyluk to Sudecka Akademia Języka Niemieckiego. Sukces w nauce języka to nie tylko praca ucznia, ale również umiejętności nauczyciela, a zadaniem Sudeckiej Akademii Języka Niemieckiego jest uczyć skutecznie – Coraz więcej osób dorosłych wyjeżdża do Niemiec w poszukiwaniu pracy, opiekunowie osób starszych, kierowcy, pielęgniarki i wiele innych wykwalifikowanych osób szuka lepszego życia poza granicami naszego kraju. Barierą w realizacji zamierzeń często jest nieznajomość języka. Potrafię pracować z dorosłymi, jestem cierpliwa i wyrozumiała – uzasadnia swój pomysł na Akademię Barbara Taralczuk, do której zapraszamy wszystkich, chcących poznać język naszych zachodnich sąsiadów.

Resibo Eweliny Kwit-Betlej to firma, która debiutuje na rynku kosmetyków naturalnych. O samej firmie Resibo pisałyśmy już w dziele Kobiece Solidarność, ponieważ już wcześniej zwróciłyśmy uwagę na produkt i charakter działalności. Resibo również zgłosiło się do naszego plebiscytu w kategorii „Produkt/usługa dla kobiet”. Resibo to polski, dolnośląski producent kosmetyków naturalnych pochodzący ze Świdnicy. O debiucie Eweliny Kwit-Betlej i jej firmy pisały m.in. takie media jak „Forbes” i „Pierwszy milion” czy „Gazeta Wyborcza”, a stosowaniem produktów tej marki chwali się m.in. Anna Lewandowska, która chętnie zaprasza Resibo do współpracy przy organizacji swoich eventów. Kosmetyki Resibo zostały dostrzeżone na łamach tak znanych czasopism, jak „Twój Styl” czy „Claudia” i wielu, wielu innych. Ewelina Kwit-Betlej została jedną z tegorocznych laureatek prestiżowego plebiscytu Lwice Biznesu, a jej firma otrzymała nagrodę gospodarczą Świdnicki Gryf w kategorii Debiut Gospodarczy. Takich początków możemy jedynie życzyć wszystkim, którzy zdecydowali się realizować pomysły na własną firmę.

Ewelina Małecka-Gad jako debiutantka zarządzająca Kliniką Urody, oraz usługi oferowane przez Klinikę trafiły pod ocenę Kapituły plebiscytu. Miejsce dla wymagających, gdzie dbanie o wygląd oznacza również relaks. Dzienne SPA, kosmetyka, makijaż, porady, stylizacja paznokci, rzęs… i tak można wymieniać jeszcze długo. Wszystko w wysmakowanych wnętrzach, w ciepłej atmosferze. Możemy mieć również pewność, że powierzamy swój wygląd prawdziwym fachowcom, a to na pewno komfortowa sytuacja. Zadaniem debiutującej Eweliny Małeckiej-Gad jest wykreowanie miejsca, w którym na przykład zmieniając fryzurę, odpoczniemy i do którego wrócimy nie tylko zachęceni wysoką jakością usługi, ale i atmosferą. I to się udaje.

W nieco odmiennej formie, ale nadal dotyczącej naszego wyglądu, debiutuje Aleksandra Pawlak z Fit Diet. Fitdiet to nie tylko dieta, jak zapewnia dietetyk Aleksandra Pawlak, to styl życia, zdrowe, racjonalne żywienie oraz ćwiczenia, które poprawiają nie tylko stan zdrowia ale i ducha. – Stworzyłam centrum zdrowia i urody, w którym Panie czują się komfortowo i wyjątkowo.  W naszej ofercie znajdą usługi dietetyczne, kosmetologiczne i podologiczne, oraz zajęcia w kameralnym Studio fitness &Pilates.  Miejsce relaksu i pozytywnych emocji – zapewnia założycielka FitDiet, a my do tych zapewnień się przyłączamy.

Katarzyna Pilarska-Morowiec założyła MK Salon Kosmetyczny w tym roku. Obok kosmetyki możemy również znaleźć w ofercie porady podologa. To miejsce jest spełnieniem marzeń, które narodziły się już dekadę wcześniej i przyszła pora na ich realizację. Wystrój, zarządzanie, organizacja – tego podejmowała się właścicielka salony samodzielnie. Udało jej się stworzyć miejsce, gdzie dobrze będą czuć się wszyscy. Dlaczego wszyscy? Z usług kosmetycznych, jak się okazuje, korzystają kobiety, mężczyźni niezależnie od wieku, a także młodzież. – Do zabiegów wykorzystywane są wysokiej klasy profesjonalne kosmetyki, dobierane indywidualnie do potrzeb skóry klienta – zapewnia Katarzyna Pilarska-Morowiec, a my przekazujemy tę informację, bo uważamy, że to podstawa w profesjonalnych usługach kosmetycznych.

Katarzyna Serweta w 2014 roku założyła Kamayu Art Świat Zabawy i Sztuki. Firma zajmuje się organizacją urodzin dla dzieci, przyjęć baby shower dla przyszłych mam; organizacją i prowadzeniem animacji dla dzieci w trakcie imprez rodzinnych, w trakcie festynów, pikników, eventów; prowadzenie warsztatów artystycznych i rozwijających kreatywność  dla dzieci, młodzieży i dorosłych (w tym jako oferta skierowana m.in. do: przedszkoli, szkół, fundacji, instytucji). Na tym jeszcze nie koniec – Stale poszerzamy naszą ofertę - obecnie jesteśmy na etapie prac nad wprowadzeniem do niej warsztatów z cyklu „Akademia młodego naukowca” oraz organizacji ślubów i wesel w zakresie dekoracji – wyjaśnia Katarzyna Serweta. Mówiąc najkrócej, jej firma nie tylko rozwiązuje potrzebę zajęcia dzieci w czasie wszelkich imprez, ale również możemy mieć pewność, że to będzie twórcza, edukacyjna zabawa.

Produkt i usługa – to kolejna kategoria, o której już wspominałyśmy wyżej, a w niej udział w plebiscycie wzięła firma BENEFIT MROCZEK-TRUSKOWSKA, producent bielizny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem i wypracowaną, rozpoznawalną na rynkach europejskich marką. Obok bardzo bogatej oferty bielizny na wszelkie okazje, w każdym fasonie i kolorze, naszą uwagę zwróciła oferta, której z trudem szukać gdzie indziej. Wrocławski producent oferuje bieliznę funkcyjną: dla kobiet po zabiegach mastektomii, rekonstrukcji i implantacji piersi oraz bieliznę dla kobiet karmiących piersią.

Produkcja biustonosza to jedno, a umiejętne wybranie tego właściwego, to drugie. Brafitteria – Świat Dopasowanego Stanika – już sama nazwa wskazuje, ze tu błędnego wyboru popełnić nie sposób. – Bielizna – stworzona tylko i wyłącznie dla kobiet. A my w Brafitterii dodatkowo nadajemy jej nowy wymiar. Dopasowany biustonosze w każdym rozmiarze – czyli w 60H, 65E, 70J i 90K..w sumie literka nie ma znaczenia, bo wszystko jest u nas możliwe i osiągalne. Dzięki szerokiej rozmiarówce, różnorodności konstrukcji jesteśmy w stanie dopasować biustonosz do potrzeb, oczekiwań i potrzeb kobiety i jej piersi. Do tego dochodzi indywidualne podejście do klientki – to ona jest najważniejsza, jej potrzeby i samopoczucie – dążymy do tego przy każdej wizycie, poznając jej przyzwyczajenia, upodobania. Sprawiamy, że dopasowany biustonosz jest nie tylko częścią garderoby, ale dzięki nam staje się poprawiaczem humoru, dodaje pewności siebie i potrafi odmienić postrzeganie samej siebie – zapewnia Justyna Dąbrowska, która Świat Dopasowanego Stanika zna doskonale.

Uzupełnieniem starań o wygląd odwiedzamy salon DepilConcept, który zapewnia usługi takie jak: fotodepilacja, fotoodmładzanie, fototerapia, depilacja woskiem. Jak wyjaśnia Justyna Marczak, na realizację zamierzonych celów firmy składa się połączenie kilku czynników – Wysoka jakość świadczonych usług idąca w parze z konkurencyjnymi cenami, a wszystko to poparte doświadczeniem międzynarodowej sieci posiadającej wieloletnie doświadczenie – mówi właścicielka. Firma należy do sieci BodyConcept, a co za tym idzie opiera się na doświadczeniu w zakresie kosmetyki estetycznej zgromadzone w ramach zarządzania tą siecią, a składa się na nią kilkadziesiąt profesjonalnych salonów na całym świecie.

Firma NOVA Ewelina Leszko, rzeczywiście jest dość młodym przedsięwzięciem, bo z 2015 roku. Produktem jest tu portal internetowy DwieSzpilki.pl dla kobiet z Dolnego Śląska. Portal między innymi utworzył internetowy plebiscyt dla firm przyjaznych kobietom, w którym Internauci poprzez głosowanie wybrali najlepszy salon kosmetyczny w regionie – eMagazyn Dwie Szpilki.pl to nowoczesne źródło informacji i ciekawej rozrywki. Dolnoślązaczki w końcu mają swoje miejsce w sieci! Piszemy o tym, co ciekawe, ważne i... kobiece. Tworzymy pozytywny wizerunek Dolnego Śląska! W skrócie każdego dnia znajdziesz tu: informacje, porady, reportaże, konkursy. Doradzamy, podpowiadamy, bawimy. Gorące okazje, zdrowie i uroda, trendy, praca i pieniądze, psychologia, imprezy i wydarzenia, wywiady z kobietami sukcesu – opowiada o Dwóch Szpilkach Ewelina Leszko.

Wyjątkowa stylistyka produktów z najwyższej jakości skór naturalnych łączona z luksusowymi dodatkami skierowana do kobiet ceniących jakość, styl i wyjątkowość – tak o swojej firmie mówi kolejna uczestniczka Plebiscytu „Kobiece Twarze – Women’s Faces”, Edyta Szwarcberg. E.Szwarcberg jest firmą, która niedawno, bo w tym roku, rozpoczęła działalność. Mimo debiutu firma była partnerem IV edycji kongresu Polish Businesswoman Kongres w Warszawie. W planach są kolejne oddziały firmy za granicami Polski, między innymi na Ukrainie.

Kolejna firma to również moda, ale w innej odsłonie. ,,Esterka'' Firma Estery Grabarczyk to firma która zajmuje się projektowaniem odzieży lnianej ,biżuterii oraz dodatków. Propaguje recycling-coś z niczego. Swoje prace prezentuje na wystawach, festiwalach sztuki ,branżowych targach oraz poprzez organizację pokazów. Do swoich projektów a tym samym promocji swojej marki słowiański ,,jedwab'' angażuje panie w każdym wieku o różnym statusie społecznym bo taki jest cel projektu .Są dwa ważne cele, jakie przyświecają temu przedsięwzięciu – kobieta i len. – Chcemy pokazać kobietę, która rozkwita i niezależnie od tego w jakim momencie swojego życia się znajduje i w jakim jest wieku, chce być piękna . Stąd też w świetle reflektorów od kilku edycji projektu  na wybiegu stają kobiety nie będące profesjonalnymi modelkami – wyjaśnia Estera Grabarczyk i dodaje – Celem jest także propagowanie lnu. Wszystkie nasze projekty są w 100% opartymi na lnie. Nazywamy len słowiańskim jedwabiem i nie na darmo, gdyż chcemy pokazać, że tkanina potrafi być bardzo przyjemna w dotyku, w użytkowaniu i wcale nie jest uciążliwa. Firma współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, wspiera i angażuje sie w wiele akcji wpisanych w idee firmy .

Wróćmy do branży kosmetycznej. "Gabinet Kosmetyczny Iga Łukasiewicz. Gabinet Firmowy Dr. Belter" jest profesjonalnym studiem urody. Firma oferuje szeroki wybór profesjonalnych zabiegów pielęgnujących dopasowywanych do indywidualnych wymagań skóry w rozsądnych cenach. Gabinet zatrudnia mające doświadczenie kosmetolożki i pracuje korzystając z luksusowych produktów, a także najlepszej klasy urządzeń kosmetologicznych. Wrocławski gabinet Igi Łukasiewicz funkcjonuje od 2000 roku.

BYAS Face Lifter, którego dystrybutorem jest firma Marty Hak-Figiel, to kombinacja zaawansowanych technologii, sprawdzonych w gabinetach kosmetycznych. Ich połączenie zostało opatentowane przez WellStar – technologia multisynchroniczna Tm, czyli jonoforeza, elektryczna stymulacja mięśni, radiofrekwencja, mikrowibracje, zatem nadal zostajemy w kręgu urody. Firma z Gliwic oferuje nie tylko sprzedaż urządzeń, ale również pomoc w czasie ich używania, jak na przykład dobór programów czy udzielanie wszelkich informacji, których poszukujemy już po zakupie urządzenia. Dodajmy jednak, że są to produkty przeznaczone dla gabinetów. Skala ich możliwości, zastosowań – w połączeniu z kosmetykami – jest bardzo szeroka i przy pierwszej nadążającej się okazji powiemy na ten temat nieco więcej.

Centrum Zdrowia Kobiety Medfemina świadczy wyłącznie usługi dla Kobiet. Wrocławska firma jest nowoczesną i przyjazną wszystkim Kobietom przychodnią ginekologiczno-położniczą. – Cechą  charakterystyczną usług medycznych świadczonych przez Medfeminę jest to, że świadczone są one wyłącznie Kobietom oraz fakt, że Centrum stawia tylko na jakość świadczonych usług. Ta strategia w ciągu trzech lat istnienia Centrum przekonała do naszych usług ponad 12.000 Kobiet z Wrocławia przy 85% wskaźniku ponownego korzystania z naszych konsultacji wśród naszych Klientek. – czytamy w formularzu zgłoszeniowym i przyznajemy, że wyznacznik powracania do tego samego lekarza jest z naszego punktu widzenia istotny.

Pozostajemy w temacie zdrowia, ponieważ kolejna usługa oferowana przez Mediconcept dotyczy medycyny. Sama firma wzięła udział w plebiscycie także w kategorii „Firma przyjazna kobiecie”. Mediconcept oferuje usługi ginekologiczno-położnicze, ale także z zakresu medycyny estetycznej. Jednak dodajmy, że Mediconcept to prywatna przychodnia specjalistyczną, który zapewnia kompleksową opiekę medyczną także w zakresie stomatologii, innych poradni specjalistycznych oraz zabiegów operacyjnych. Tworzy ją zespół lekarzy specjalistów, wykwalifikowany personel pomocniczy, a pracują z wykorzystaniem nowoczesnej aparatury diagnostycznej. Wrocławska Przychodnia ma jasne procedury opieki nad Pacjentem, które uwzględniają najnowsze osiągnięcia współczesnej medycyny.

Monnari Trade SA jest liderem w segmencie eleganckiej, markowej odzieży dla Pań aktywnych i nowoczesnych, a zarazem lubiących podkreślać swoją kobiecość. Monnari oferuje dwie, pełne sezonowe kolekcje (wiosna-lato, jesień-zima), odzwierciedlające światowe trendy mody, interpretowanej poprzez pryzmat ponadczasowej klasyki. Rozmaite linie odzieży uzupełnia szeroki wybór akcesoriów, począwszy od obuwia, poprzez torby, szale, aż po biżuterię. Jest jedną z najbardziej znanych polskich marek odzieżowych , kojarzoną  z najwyższą jakością  i  niepowtarzalnym stylem.

Laboratorium „NOVA” s.c. to kosmetyki, ale co je wyróżnia w tak nasyconym rynku? – W naszej ofercie posiadamy kosmetyki, które spełniają wysokie wymagania wegetarian i wegan, używamy do produkcji kosmetyków składników z pewnych źródeł, dbamy  o najwyższa jakość gotowych wyrobów oraz stawiamy na profesjonalną obsługę klienta – wyjaśniają Anna Gołębiowska-Pilch i Marcin Pilch i dodają – Planujemy rozwijać  się w segmencie kosmetyków naturalnych, chcemy poszerzyć  nasz asortyment o serie kosmetyków opartą na olejach lub ekstraktach z roślin i owoców pochodzących z naszego regionu- czyli z  Małopolski, chcemy wzmacniać świadomość naszej marki  u kobiet, które prowadzą zdrowy tryb życia oraz propagować markę u kobiet, które dopiero chcą zmienić swoje życie i żyć zgodnie z ekologią i naturą. To także uczestnik plebiscyty w kategorii „Firma przyjazna kobiecie”.

Autorski Program Personal Branding Bądź widzialną Marką to półroczny program ekspercki rekomendowany osobom przedsiębiorczym, właścicielom firm oraz freelanserom, którzy poprzez renomę i rozpoznawalność własnego nazwiska chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz zwiększyć wartość swoich usług i produktów. Prowadzony jest przez Akademię Marki z Klasą - to zespół ekspertów w dziedzinach: personal branding, rozwój osobisty, marketing w internecie, wizerunek marki osobistej w internecie, ochrona prawna marki, internetowy wizerunek marki osobistej, e-wizerunek oraz zarządzanie marką w kryzysie. Więcej info www.akademiamarkizklasa.pl.

"Steilmann Sp. z o.o." to sklep dystrybuujący odzież wysokiej jakości marki Steilmann. Z myślą przede wszystkim o kobietach, ale rzecz jasna nie tylko, firma gwarantuje niezwykle szeroką gamę produktów - modnych elementów odzieży dostosowanych do oczekiwań każdego klienta. Firma dostrzega również, jak ważna jest atmosfera i zapewnia komfort zakupów, atrakcyjne ceny i fachową poradę. To również uczestnik plebiscyty w kategorii „Firma przyjazna kobiecie”.

Daicel safety systems Europe Sp.z o.o. z Żarowa kandydowała w plebiscycie w kategorii „Firma przyjazna kobiecie”. Pozostałe firmy, które tu wymienimy również wzięły udział w tej części plebiscytu. To firma produkcyjna z branży motoryzacyjne. Liczba kobiet zatrudnionych w DSSE na stanowiskach kierowniczych i zarządczych (też managerskich) to 8, co stanowi 50% stanowisk managerskich i kierowniczych, a ponad to zatrudnionych jest 25 liderek operacyjnych. Płace w DSSE wzrastały w ostatnich 2 latach średnio o 6 % rocznie, bez względu na płeć. Kolejna ważna informacja – na pytanie: jaki jest procent kobiet, który po okresie macierzyństwa powrócił na niezmienione stanowisko pracy, pada odpowiedź 100% i przyznajemy, że właśnie takie wiadomości nas cieszą.

Dase S.A. prowadzi wieloraką działalność: od sektora usług finansowych, poprzez prowadzenie placówek partnerskich Mbanku, inwestycyjną typu VC/PE oraz wydawniczą: tygodnik Region Fakty oraz www.regionfakty.pl, a także działalność z zakresu PR/eventy/szkolenia. W dwuosobowym zarządzie jedno stanowisko zajmuje kobieta, a do tego stanowiska kierownicze piastują 4 kobiety. Tu podobnie udzielono odpowiedzi, że 100% powraca na niezmienione stanowisko, około 70% pozostaje  na nim po okresie 12 miesięcy od powrotu z macierzyńskiego.

Global Service M&A to firma bardzo kobieca. Działa w branży usług pielęgnacyjnych. Większość osób zatrudnionych (230) stanowią kobiety i to one tworzą tę firmę. Świdnicka firma organizuje opiekę dla starszych osób w Niemczech. Zatrudnia i szkoli kobiety, które często są w wieku przedemerytalnym, a tym samym na rynku pracy nie mogą liczyć na wiele ofert. Jest to również dla nich szansa na nowy zawód. Firma rozwija się i pracuje nad uruchomieniem zagranicznych placówek.

JAMA to centrum dystrybucji produktów spożywczych: mięsa, wędlin, serów. Na stanowiskach kierowniczych i zarządczych zatrudnia 9 kobiet. Wśród wszystkich zatrudnionych kobiet wynagrodzenia wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 1 procent, a mężczyzn spadły o 6 procent, co nie ma bezpośredniego związku z płcią, a efektywnością pracy. Kobiety również w zdecydowanej większości po urlopie macierzyńskim powracają na to samo stanowisko pracy.

Nifco Poland ze Świdnicy, reprezentujący branżę motoryzacyjną, należy do dużych firm. Zatrudnia 621 osób, a w tym 416 kobiet. Kadrę zarządzającą stanowi zespół 22 osób, a w tym 14 kobiet. W firmie zarobki zależą od wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska, a nie od płci pracownika. W stu procentach kobiety powracają na zajmowane przed urlopem macierzyńskim stanowisko pracy. Ponadto pracownicy, a w tym kobiety korzystają z ubezpieczenia medycznego oferowanego przez pracodawcę. Jak się okazuje, branża wydawałoby się kojarzona z mężczyznami, a jest dobrym przykładem na zachowanie zasad równości płci.

PROFIT Sp. z o.o. jest firmą handlową zajmującą się handlem wyrobami hutniczymi, dodatkami stopowymi, zbożami i opakowaniami kartonowymi. Firma zatrudnia 17 osób, a wśród kadry zarządzającej i kierowniczej zatrudnione są trzy kobiety. Co dość zaskakujące, od 2013 roku zarobki kobiet zdecydowanie wzrastają, natomiast mężczyzn maleją, co w tym roku zaowocowało wyraźnie wyższymi płacami kobiet niż mężczyzn zatrudnionych w firmie Profit.

Hotel Red Baron jest firmą rozmiarami zbliżoną do wyżej omawianego Profitu i również tyleż samo kobiet zajmuje najważniejsze stanowiska. Wynagrodzenia wzrastają niezależnie od płci wśród pracujących w hotelu. Hotel funkcjonuje od końca 2014 roku i jeszcze trudno w tej sytuacji analizować dane statystyczne, jednak zapewnieni jesteśmy o planach stosowania zasad równości płci w polityce zatrudnieni.

Śnieżka-Invest to firma z bardzo długą tradycją, bo działa od 1946 roku i także do niej dotarły idee zrównoważonego rozwoju, ale w tym wypadku to kolejny etap w historii przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo produkujące słodycze, a w tym także bardzo popularne „Michałki” znajduje się w Świebodzicach. Zatrudniająca blisko 200 osób firma zarządzana jest przez – w znacznej mierze – kobiety. Zatrudnione mamy wracają po urlopie na swoje wcześniejsze stanowiska pracy. Płace stale wzrastają niezależnie od płci pracowników. Firma również dba o rozwój pracowników organizując szereg szkoleń.

SONEL S.A. to świdnickie przedsiębiorstwo z branży elektroenergetyki i telekomunikacji. Wśród zarządzających, na kierowniczych stanowiskach zatrudnionych jest tu 10 kobiet. Płace kobiet, jak wskazują statystki, wzrastają szybciej niż płace mężczyzn, jednak na ich wysokość nie ma wpływu płeć. Wśród dodatkowych udogodnień dla kobiet w okresie macierzyństwa lub ciąży (nie wynikające z kodeksu pracy) firma Sonel wymienia: elastyczny czas pracy w tym możliwość pracy zdalne oraz zapewnienie pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Pracownicy firmy stale szkolą się z własnej lub pracodawcy inicjatywy.

Wracamy do branży medycznej. CORAMED SP. ZO. O. to wrocławska klinika zajmująca się chirurgią plastyczną przede wszystkim, ale również oferująca inne usługi i porady medyczne. Wśród zatrudnionych osób firmie znaczną część, także zarządzającą , stanowią kobiety. Płace kobiet stale wzrastają. Jak do tej pory kwestia kobiet ciężarnych nie pojawiała się, ale już teraz urządzono kącik dla dzieci oraz przewijak, bo chociaż nie dotyczy to zatrudnionych kobiet, to odwiedzających klinikę jak najbardziej.

 

Kontakt z nami
Nasza misja
Patroni Medialni

 

 

 

kobieco.pl